Известие

Collapse
No announcement yet.

На колко Nm се стягат биелните лагери на 147 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Този метод никога не съм го ползвал на ладовите двигатели ма те са друга бира.В интерес на истината за него разбрах сравнителрно скоро преди около 5 години когато видях как е турци правят основен ремонт на едни двигатели.Тогава се бях зачел в една литература където се описваше подробно силата на стягане твърдоста на болтовете, силата на опънт и провлачването и....много сложно ми се види.В интерес на истината видях наскоро че този се използва в един сервиз върху двигател на алфа./не моята де/дотогава си мислех че турците се правят на европейци.Тъй че според мен тази манипулация трябва да се прави от компетентно лице за да няма после ама нови бяха пък какво стана.А и не на последно място един динамометричен ключ за 10 лв не върши работа дори в ръцете на майстор.Майстора става майстор когато хване в ръце правилния инструмент, дотогава е - майстор ти викам щото не ти знам името.Ето един скринщот от аутодата за фолксваген, потърсете за алфа.
    Attached Files
    Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 21:56.
    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

    Comment


    • #17
      Колеги за петите знам че има.значение как.се слагат, лагерите могат ли да се убъркат при монтаж.Има ли значение коя чат на лагера ще е от към биелата и коя от към петата.
      Alfa's do't drop oil...they mark their territory

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от juliano155 Покажи съобщение
        Колеги за петите знам че има.значение как.се слагат, лагерите могат ли да се убъркат при монтаж.Има ли значение коя чат на лагера ще е от към биелата и коя от към петата.
        Има значение ЕСТЕСТВЕНО.

        Стягаш на 25Nm и после на 60 градуса. Горните предписания ги игнорирай да не си строшиш колата Както сваляш, така качваш, на същото място със същото разположение. Аз лично не бих правил упражнението на земята смяна лагери, ма ти си знаеш

        Първоначално публикувано от juliano155 Покажи съобщение
        Колеги за петите знам че има.значение как.се слагат, лагерите могат ли да се убъркат при монтаж.Има ли значение коя чат на лагера ще е от към биелата и коя от към петата.
        Сега можеш ли да си отговориш сам, като гледаш снимката http://thumbs3.picclick.com/d/w1600/...-GTV-18-20.jpg
        Last edited by thecleaner; d.m.y г., 01:53.
        Fiat Punto 1.4GT 1996
        Hyundai Tucson 2.0 2007
        Renault Clio 1.5 2019

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
          Има значение ЕСТЕСТВЕНО.

          Стягаш на 25Nm и после на 60 градуса. Горните предписания ги игнорирай да не си строшиш колата Както сваляш, така качваш, на същото място със същото разположение. Аз лично не бих правил упражнението на земята смяна лагери, ма ти си знаеш



          Сега можеш ли да си отговориш сам, като гледаш снимката http://thumbs3.picclick.com/d/w1600/...-GTV-18-20.jpg
          Не са ли малко тези 25нм. + 60градуса?Относно това,че е на земята не мисля че е от значение.Предницата съм я вдигнал на 60 см от земята и не съм се мъчил при развиването на болчетата на картера.
          Alfa's do't drop oil...they mark their territory

          Comment


          • #20
            Колеги прави ми впечатление,че при поставянето на лагерите някои лагети настърчат от едната страна на петата а от другата стои наравно с петата.Това ме озадачава.Идеи по въпроса?Не съм стягал още лагерите.
            Alfa's do't drop oil...they mark their territory

            Comment


            • #21
              С колко стърчат? При добро наместване на ръка не трябва да стърчат повече от някоя и друга стотна.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Малко но видимо.
                Alfa's do't drop oil...they mark their territory

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от juliano155 Покажи съобщение
                  Малко но видимо.
                  На око само яйце се пържи
                  Вземи един шублер и мери, че това е важно.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Ще замеря в понеделник,че съм на работа и тогава се прибирам.Като казвам малко имам впредвид доста под половин мм.колега.Улавям го при плъзгане на палец през мястото и го виждам.
                    Alfa's do't drop oil...they mark their territory

                    Comment


                    • #25
                      Това може да се дължи на недоброто първоначално лягане на лагерите. Те трябва да се свият в рамките на еластичната си деформация за да паснат и такова леко стърчане е нормално, но ако е в рамките под 0,1 mm.
                      Това дали лагерът не е по-голям от точния размер може да се прецени и при самото стягане ако се подходи внимателно.
                      При по-големия лагер ще се усети постепенно и плавно увеличаване на усилието на стягане още преди да са се допрели челата на биелата и петата. Това дали са се допрели челата може лесно да се установи с луфтомер или цигарена хартия между челните повърхности.

                      Когато лагерът не е по-голям от точния си размер, усилието на стягане е общо взето малко и еднакво до допир на челата и след това рязко се увеличава.

                      Това стягане и добре човек с опит да го направи.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        Стегнах лагерите на 50 нм.за сега си работи ОК.
                        Alfa's do't drop oil...they mark their territory

                        Comment

                        Working...
                        X